Сучасний формат освіти. Семінар - практикум учителів інформатики

Застосування інноваційних технологій на уроках інформатики

30 жовтня 2024 року відбулася зустріч в режимі онлайн з метою обміну досвідом спільноти вчителів предмета «Інформатика», яка була організована КНП «ОСВІТНЯ АГЕНЦІЯ МІСТА КИЄВА» у рамках проведення осінніх педагогічних студій.

Ініціаторка та координаторка – Алла Олександрівна Куленко, учитель предмета «Інформатика», «спеціаліст вищої категорії», «старший вчитель», заступник директора ліцею №187 Солом’янського району міста Києва.

В сучасному світі розвиток інформаційних технологій стрімко змінює всі сфери життя, зокрема й освіту. З’явились нові явища: «сучасні інновації», «інноваційні технології», «нові технології навчання», «інтерактивні методи навчання». Інноваційні технології в освіті — це використання нових підходів, методів та інструментів для ефективного навчання, способів реалізації освітніх процесів від визначення мети до отримання результатів. До них належать як цифрові інструменти, так і сучасні педагогічні стратегії, що допомагають учням засвоїти матеріал інтерактивно і практично.

Впровадження інноваційних технологій на уроках інформатики стає невід'ємною частиною освітнього процесу, забезпечуючи учнів сучасними знаннями та навичками. Застосування таких інструментів, як Scratch, Wordwall, WordArt, Padlet, Learningapps, QR-кодування дає учням можливість вивчати програмування з самого початку, отримуючи практичні навички. Сучасні платформи на кшталт Kahoot, Quizlet допомагають візуалізувати інформацію, мотивувати учнів до активної участі в уроці та забезпечують інтерактивність. Такі інструменти дозволяють проводити тести в реальному часі, стимулюючи конкуренцію та зацікавленість учнів. Доповнена та віртуальна реальність відкриває нові можливості для глибшого засвоєння матеріалу. Програми на основі VR/AR дозволяють учням «зануритися» у віртуальний світ, де вони можуть моделювати різноманітні процеси, вивчати системи або навіть "подорожувати" в часі. Впровадження інструментів штучного інтелекту на уроках інформатики дає змогу автоматизувати перевірку завдань, персоналізувати навчання та проаналізувати прогрес учнів.

Алла Олександрівна зазначила, що одна із форм інноваційних ігрових технологій в освітньому процесі є вебквест. Вебквест – це новітня форма навчання із залученням інтернет-технологій. Саме інтернет допомагає учню знаходити необхідну інформацію, розвивати вміння аналізувати отриману інформацію, систематизувати її та вирішувати поставлені задачі та проблемні питання, часто з проходженням певного послідовного маршруту чи сюжету. Вебквест у сучасному освітньому процесі дає можливість урізноманітнювати навчальну діяльність учнів, активізувати пізнавальну діяльність, розширює сферу інтересів, розвиває логічне мислення, вміння різнобічно оцінювати ситуацію та прогнозувати результат. За формою проведення вебквести бувають різні: QR-квести спрямовані на використання QR-кодів; медіаквести - на пошук і аналіз медіа ресурсів; квести на природі; квести, що проводяться в парках, торгових центрах, метро та інше. Вебквести – це дуже ефективний метод навчання, оскільки він змушує учнів виконувати дослідницьку роботу і самостійно знаходити відповіді для вирішення завдань.

Методисти КНП «ОСВІТНЯ АГЕНЦІЯ МІСТА КИЄВА» презентували Електронний додаток для вивчення природничих наук із використанням доповненої та віртуальної реальності BookVAR, Додаток із використанням віртуальної реальності створений для шоломів віртуальної реальності, розроблений КНП «ОСВІТНЯ АГЕНЦІЯ МІСТА КИЄВА».

Педагог, який використовує інноваційні технології на уроках, має більше можливостей для ефективної диференціації навчання, індивідуалізації підходів та інтеграції міждисциплінарних знань. Це підвищує якість освітнього процесу та сприяє професійному росту самого вчителя, який прагне досягти високих результатів у роботі, повинен бути лідером впровадження таких технологій, постійно вдосконалюючи свої методичні підходи та надихаючи учнів до нових звершень. Цифрова компетентність є ключовою для повноцінного життя та діяльності людини, сприйняття інноваційної культури.

Онлайн аудиторія зібрала 58 зацікавлених педагогів, які подякували спікеру за цікавий та змістовний контент, за настрій та натхнення, яким надихнула присутніх пані Алла.

Ця зустріч стала своєрідним осередком, що об’єднав творчих, активних та ініціативних педагогів, які зможуть використати в роботі цікаві кейси, отримані під час семінару.

Посилання:

Вебквест з інформатики на платформі «Всеосвіта»


⇐ Повернутися до архіву новин