Про результати дослідження «Стан організації харчування у закладах загальної середньої освіти міста Києва» для учнів 2-11 їх класів та їхніх батьків


З 20 жовтня по 25 жовтня 2021 року на замовлення Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) КНП «ОСВІТНЯ АГЕНЦІЯ МІСТА КИЄВА» було проведено онлайн-опитування серед учнів 2 – 11-х класів та їхніх батьків щодо організації харчування в закладах загальної середньої освіти міста Києва.

 У представленому дослідженні виносились на розгляд питання організації шкільного харчування відповідно до реформи системи шкільного харчування. Вивчалось, наскільки  поліпшилась якість, поживність страв. Також опитування ставило за мету з’ясувати ставлення учасників освітнього процесу до змін, які відбулися в організації харчування тощо.

Наводимо деякі результати дослідження.

Реформування системи шкільного харчування стало відчутним вже з початку навчального року, зокрема відбулися зміни у форматі організації харчування (зазвичай це комплексні обіди), збільшився вибір страв, стали готувати смачніше, збільшилась у меню кількість фруктів і овочів.

Успішним рішенням виявилося те, що учні отримали можливість вибирати страви.

Окремим пунктом можна виділити показник з поживної цінності страв: за рік він зріс удвічі.

Утім, як  виявило дослідженням, залишаються нерозв’язаними деякі питання, зокрема учням і батькам бракує знань  щодо змін у харчуванні (третина респондентів не знає про реформування системи шкільного харчування). Переважна більшість респондентів, особливо учні, не знають про обмеження в шкільному харчуванні.

Відкритим залишається питання прищеплення учням культури харчування. Так, учні не розуміються на особливостях української кухні та страв різних кухонь світу (більше третини учнів не змогли надати відповідь з цього питання). Скоротилася частка тих учнів, хто дотримується правил гігієни перед вживанням їжі (побільшало учнів, що взагалі не миють руки перед їдою).

За результатами опитування можна виділити фактори, що уповільнюють реформу шкільного харчування:

  • не налагоджений належним чином механізм оповіщення учнів щодо меню (майже 50% учнів взагалі не отримують інформацію щодо страв);
  • несмачні страви;
  • неапетитний вигляд страв;

наявність у продажу шкільного буфету не рекомендованих для вживання продуктів (половина опитаних учнів користується послугами буфету). 


⇐ Повернутися до архіву новин