Прес-реліз соціологічного дослідження "Сучасне освiтнє середовища Нової української школи"

З 12 жовтня по 18 жовтня 2021 року на замовлення Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) КНП «ОСВІТНЯ АГЕНЦІЯ МІСТА КИЄВА» було проведено онлайн-опитування з метою вивчення стану створення сучасного освітнього середовища Нової української школи, в якому взяли участь 1077 класних керівників і 9320 батьків учнів 1 – 4-х класів закладів загальної середньої освіти.

У представленому дослідженні виносились на розгляд питання трансформації початкової школи з 2018 по 2021 рік відповідно до реформи, розвитку компетентностей в учнів, ставлення  респондентів до реформи, труднощів і проблем, що потребують вирішення тощо.

Наводимо деякі результати дослідження.

Чим приваблює сучасних учнів 1 – 4-х класів школа? Початкова школа тримається на авторитеті першого вчителя – безумовного лідера рейтингу переваг української школи. Такої думки майже 70% батьків молодших школярів. Сфера взаємовідносин у школі займає вагоме місце у житті школярів. У більшості учнів1 – 4-х класів (понад 70%) склалися добрі стосунки з учителями і однокласниками.

Серед змін, які відбуваються в початковій школі за останні роки, передусім учителі констатують масове упровадження в освітній процес інформаційно-цифрових технологій і покращення матеріально-технічного забезпечення. Реформа позитивно вплинула на зростання професіоналізму вчителів і навчальної мотивації учнів. Свобода у виборі програм спричинила зростання автономії вчителів. 70% педагогів відмітили, що стало цікавіше працювати. Можна стверджувати: зміни в освітньому процесі не ускладнили роботу вчителів, навпаки полегшили і спрацювали на зменшення навантаження на учнів. Проте, не зважаючи на зазначені перетворення, вони не набули критичної маси, щоб підняти на більш якісний рівень освіту. Про поліпшення стану освіти зазначили лише 38% вчителів.

Попри позитивні зрушення початкова школа має потребу в:

    осередках для художньо-творчої діяльності (майже 40%);

    шафах для дидактичних матеріалів і особистих речей учнів (23%);

    STEM-наборах (50%);

    приладах і пристроях до навчальних освітніх галузей (майже 42%).

Найбільше хвилюють вчителів молодших класів такі питання: перевантаженість класів, гіперактивність учнів, брак самостійності й дисциплінованості учнів. Зауважимо, що за нашими дослідженнями ці проблеми повторюються із року в рік.

Наразі триває доопрацювання результатів дослідження. У повному обсязі з матеріалами дослідження можна буде ознайомитися на нашому сайті.


⇐ Повернутися до архіву новин