Прес-реліз досліджень «Вивчення стану дистанційного навчання»

Протягом 2020 – 2021 років КНП «ОСВІТНЯ АГЕНЦІЯ МІСТА КИЄВА» на замовлення Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) було проведено ряд соціологічних дослідження щодо дистанційного навчання, на підставі аналізу результатів яких склалася цілісна картина процесу організації дистанційного навчання, визначилися перші успішні кроки. З 06 по 12 квітня 2021 року пройшло четверте дослідження із циклу вивчення стану дистанційного навчання. У дослідженні взяли участь майже 100 тисяч респондентів: учні 5 ‒ 11класів (40 459), їх батьки (49 018) та учителі (9 458).

У представленому дослідженні виносились на розгляд питання використання платформ та Інтернет-сервісів для здійснення дистанційного навчання; контроль навчальних досягнень учнів; характер труднощів і причини їх виникнення, зокрема проблеми зв’язку з учнями, підготовка та завантаження навчальних матеріалів, найскладніші моменти для учнів, батьків і вчителів у дистанційному навчанні тощо.

Наразі вже можна зробити наступні висновки. 

Проблеми зі зв’язком мають 29,8% учнів. Не мають технічних засобів 8%.

За відповідями 37% учителів, серед їхніх учнів є ті, які не охоплені дистанційним навчанням. Перешкодами на шляху здобуття освіти під час локдауну є проблеми зі зв’язком і перебування учнів за межами Києва. Зауважмо, що показники, пов’язані з проблемами зв’язку, за рік зросли вдвічі.

Серед онлайн-платформ, як і торік, перші позиції утримують Zoom, Google classroom. Зазначимо, що цього року – ще активніше. Значно зменшилось використання сайту школи, електронної освітньої системи «МійКлас», Google Диск. Натомість поширення набуває HUMAN. 

Як у 2020, так і у 2021 році найбільше завдань з одних і тих самих предметів: математики, української мови, іноземної мови, алгебри. Додатково стали більше задавати з історії, зарубіжної літератури, інформатики і більш як у два рази – з трудового навчання

Під час онлайн-уроків учні переважно виконують вправи з підручника. Третина учнів указала на творчі завдання.Порівняно з минулорічним дослідженням збільшилась на 6% частка учнів, які отримують вчасно пояснення від учителя з усіх предметів (33, 7%).

Як і рік тому, майже 40% учнів дистанційно навчаються понад три години. Якщо порівняти за роками, то цього року частка таких школярів трохи збільшилась. Загалом зменшилась кількість тих учнів, які навчаються від 1-ї години до 3-х. З труднощами у виконанні домашніх завдань стикається кожний другий учень.Лише половина учнів добросовісно виконує домашні завдання. Решта – як доведеться.Кожний п’ятий учень ігнорує навчання.

За відповідями батьків, проти 2020 року, труднощі в учнів зросли. І пов’язані вони, як і у 2020 році, значною мірою з недосконалою комунікацією між учителями й учнями.

На перший план виходять нові проблеми – втрата в учнів інтересу до навчання і відповідального ставлення. За результатами трьох досліджень з’ясувалося, що інтерес до навчання неупинно знижується. На сьогодні так вважає 47% батьків проти 36% – у 2020 році.

За рік скоротилась частка учителів (з 40% до 8%), яким бракувало досвіду дистанційного навчання.


⇐ Повернутися до архіву новин