Круглий стіл учителів предмету «Здоров’я, безпека та добробут»
31 жовтня 2024 року на базі КНП «ОСВІТНЯ АГЕНЦЯ МІСТА КИЄВА» відбулось засідання круглого столу онлайн для вчителів інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут» у 5-7 класах НУШ.
Ініціаторка та координаторка – Максимець Світлана Костянтинівна, учитель предмету «Основи здоров’я», «спеціаліст вищої категорії», «старший учитель», директор ліцею № 187 з поглибленим вивченням української та англійської мов м. Києва.
Актуальність теми зумовлена сучасними освітніми тенденціями, спрямованими на формування компетентної особистості школяра.
Учасники круглого столу, близько 60 освітян з м. Києва та регіонів України, методисти, педагоги-практики, мали можливість ознайомитися із засобами навчання, спрямованими на розвиток умінь і навичок життєдіяльності особистості, застосування здобутих знань у практичних ситуаціях.
В умовах сьогодення, де діти стикаються з численними викликами, питання їхнього здоров’я, безпеки та добробуту стає надзвичайно актуальним. Впровадження концепції Нової української школи у 5-7 класах передбачає не лише визначення нових підходів до навчання, а й всебічний розвиток учнів. Тому інтегрований курс «Здоров’я, безпека та добробут» став одним із ключових компонентів цієї концепції.
Світлана Костянтинівна обґрунтувала актуальність та перспективність вибраної проблеми. В рамках зустрічі педагоги ознайомилися з досвідом роботи ліцею № 187. Чому впроваджується саме інтегрований курс, а не окремий предмет «Основи здоров’я», як це було раніше? Які цілі маємо досягнути під час вивчення курсу? Які практичні активності включає цей курс? Які результати ми плануємо отримати? Ці та інші питання, пов’язані з вивченням предмету вимагають комплексної відповіді.
Концепція Нової української школи передбачає всебічний розвиток особистості, яка вміє застосовувати набуті знання у житті. Останні десятиліття індустріального та технологічного розвитку сприяють і розвитку освіти. Адже навчатися так, як навчалися ми і навіть наші діти, сьогоднішнє покоління вже не може. Та й чи потрібно застосовувати застарілі методи навчання до сучасної молоді, яка йде в ногу з часом? Звісно, що ні.
Відповідно до цього інтегрований курс «Здоров’я, безпека та добробут» розрахований на досягнення таких цілей:
Впровадження курсу в освітній процес можливе завдяки трьом основним компонентам:
Окремим питання у роботі вчителя курсу є вибір модельної навчальної програми та підручника, який буде незамінним у роботі. Пані Світлана зауважила, що підручник авторства Шиян О.І. «Здоров’я, безпека та добробут» видавництва «Світич» спрямований на фізичний, психічний, духовний та соціальний розвиток учнів. Поданий у підручнику навчальний матеріал формує активну громадянську позицію, підприємливість, вчить етичної поведінки, відповідальності за добробут, здоров’я та безпеку, за навколишнє середовище, сприяє формуванню самозарадності учнів. Модулі у підручнику розташовані послідовно та не повторюються протягом всього курсу. А зручна концепція підручника «1 параграф –1 урок» дозволяє послідовно вивчати предмет і засвоювати матеріал. Ще одним із важливих концептів підручника є використання QR кодів з інтерактивними завданнями, що оживлює інтерес учнів до виконання завдань як на уроці, так і вдома.
Також спікер поділилася базою онлайн ресурсів, які освітяни можуть використовувати у своїй роботі.
Методист КНП «ОСВІТНЯ АГЕНЦІЯ МІСТА КИЄВА» поінформувала про додаткові матеріали: «Mатеріали для використання в роботі під час воєнних дій», «Психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного/післявоєнного стану», де зібрано техніки та відеоматеріали, які вчитель може застосовувати під час проведення «психологічної хвилинки», «Психологічна підтримка учасників освітнього процесу під час війни». Також нагадала про поради психологині Світлани Ройз.
Перед впровадженням курсу в освітній процес передбачаємо отримання певних результатів. ІК «Здоров’я, безпека та добробут» в класах НУШ суттєво змінив освітнє середовище. Учні вже сьогодні можуть застосовувати свої знання про безпеку та добробут, вони краще підготовлені до сьогоднішніх реалій та загроз, які диктує війна, вони можуть приймати усвідомлені рішення стосовно свого добробуту, а також допомагати своїм рідним та друзям в питаннях безпеки та добробуту.
Таким чином, інтегрований курс «Здоров’я безпека та добробут» у 5-7 класах НУШ – це не лише освітній продукт, але й інвестиція у майбутнє наших дітей, яка сприятиме формуванню свідомого та здорового покоління.
Під час зустрічі учасники круглого столу ділилися враженнями, обмінювалися думками від побаченого та почутого. Вчителям надано методичні рекомендації. Запрошені педагоги відзначили доцільність і практичність такого методичного заходу.