Посібник «Збірник тестових завдань для учнів випускних класів загальноосвітніх навчальних закладів (початкова, старша профільна школа)»

Вересень 2013 р. – травень 2014 р.

Мета підготовки збірника – дати учителям київських шкіл об’єктивний інструментарій для проведення семестрових контрольних робіт у випускних класах школи, розроблений згідно з вимогами тестології професійними тестологами, які водночас є й учителями-предметниками, й досвідченими методистами. Іншою метою створення збірника є надання можливості учителям за запропонованими специфікаціями та тестами створювати самостійно аналогічний інструментарій для контрольних робіт в інших класах.

Сформульовані в програмах з кожного навчального предмета державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня є тим орієнтиром, який спрямовує вчителя на досягнення мети навчання за кожною темою програми. Рівень навчальних досягнень учнів можна визначати за допомогою різних форм перевірки та контролю, зокрема і тестування, що визнано науковцями та педагогами об’єктивною формою оцінювання.

За результатами моніторингових досліджень, які проводить КП «ЦНОІМ», було зроблено висновок, що учні тих учителів, які використовують друковані тести для тематичного оцінювання, демонструють вищий рівень навчальних досягнень з навчальних предметів на відміну від тих учнів, учителі яких використовують в навчальному процесі власноруч розроблені тести.

Це зумовило необхідність розробки збірника тестових завдань для учнів випускних класів початкової та профільної школи.

У збірнику вміщено тести з предметів інваріантної складової навчальних планів: української мови, математики, історії України, англійської мови, географії, біології, хімії, фізики. Тести можуть бути використані для тестування учнів, які вивчають предмети на рівні стандарту або на академічному рівні.

Завдання розроблені відповідно до державних стандартів початкової, базової і повної загальної середньої освіти, чинних навчальних програм.

До тестів, що представлені двома паралельними варіантами, увійшли завдання різних форм: закритої форми з вибором однієї правильної відповіді; завдання на встановлення правильної відповідності; на встановлення правильної послідовності; завдання відкритої форми з короткою відповіддю; завдання множинного вибору.

До кожного тесту подано специфікацію, ключі відповідей, принципи оцінювання (відповідно до складності завдань) і система шкалювання отриманих результатів.

Інструментарій, що увійшов до збірника, пройшов апробацію в загальноосвітніх навчальних закладах м. Києва та прорецензований провідними науковцями Інституту педагогіки НАПН України й учителями-практиками.
Уміщені в тест форми завдань, які використовуються під час зовнішнього незалежного оцінювання та державної підсумкової атестації, дозволять сформувати в учнів навички роботи з цими завданнями.

За допомогою специфікації учитель зможе проаналізувати результати виконання тестів учнями, визначити теми, які є найбільш складними для них і вжити заходи щодо подолання труднощів у засвоєнні учнями навчального матеріалу.
Ключі відповідей, принципи оцінювання та система шкалювання дозволять оптимізувати процедуру перевірки результатів контрольних робіт.

Посібник «Збірник тестових завдань для учнів випускних класів загальноосвітніх навчальних закладів (початкова, старша профільна школа)» затверджений і рекомендований до друку на засіданні Вченої ради Інституту педагогіки НАПН України (протокол від 27.05.2013 р. №8).
Посібник «Збірник тестових завдань для учнів випускних класів загальноосвітніх навчальних закладів (початкова, старша профільна школа)» був нагороджений Дипломом П’ятої національної виставки-презентації «Інноватика в сучасній освіті» (ВЦ «КиївЕкспоПлаза», 22 – 24 жовтня 2013 р.).

Завантажити приклади завдань, уміщені в посібнику