Розробка критеріїв ефективності діяльності ЗНЗ

2009–2015 рр.

Учасники проекту: Департамент освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Центр моніторингу столичної освіти, директори загальноосвітніх навчальних закладів м. Києва, регіональне управління освіти м. Пуатьє (Франція).

Мета – підвищення якості освіти; визначення надійних індикаторів оцінювання діяльності ЗНЗ усіх типів та форм власності; активізацію та удосконалення діяльності навчальних закладів столиці.

Реалізація проекту сприятиме підвищенню якості загальної середньої освіти, удосконаленню змісту та форм організації навчально-виховного процесу, виявленню і підтримці творчих керівників і педагогічних колективів м. Києва.

Етапи реалізації проекту:

I. Організаційний: визначення та формування органу, який координує здійснення самооцінки навчального закладу. Таким органом може виступати адміністративна рада навчального закладу, до складу якої входять адміністрація, вчителі, учні – члени учнівського самоврядування, батьки, представники районної влади.

II. Розробка Положення про самооцінку роботи загальноосвітнього навчального закладу

III. Розробка критеріїв ефективності діяльності
 ЗНЗ за групами:   

  • управління загальноосвітнім навчальним закладом;
  • організація навчально-виховного процесу та науково-методичної роботи;
  • розвиток матеріально-технічної та навчально-методичної бази;
  • коефіцієнт удосконалення школи;
  • індивідуальний прогрес учня загальноосвітнього навчального закладу в контексті соціальних та економічних умов сім’ї, в якій він виховується;
  • здоров’язберігаючі показники ЗНЗ.


IV. Формування регіональної бази даних за результатами самооцінки ЗНЗ

На сьогодні Центром моніторингу столичної освіти накопичено великий масив інформації, яка є матеріалом для вироблення загальних індикаторів та показників оцінки роботи ЗНЗ. Проект не передбачає вироблення уніфікованого реєстру індикаторів для всіх без винятку навчальних закладів столиці. Головним показником ефективності роботи школи був і залишається індивідуальний внесок кожного учня в підвищення рейтингу навчального закладу. Визначення основних критеріїв самооцінки ЗНЗ здійснюється з урахуванням кращих досягнень вітчизняної школи та з використанням світового та європейського досвіду.